torsdag 2 januari 2014

Satsar på bloggutmaning!

Hittade Liie.se o hennes Bloggutmaning365 igår o tänkte att det kan ju va nått att hoppa på :) Ibland har jag ju noll inspiration till att skriva nått, så då kan ju hennes frågor vara en hjälp på traven. Jag vet väl inte om jag kommer svara på aaaalla frågor, men en hel del ska jag satsa på att svara på :D

Så! Dagens fråga är då "Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller är det bara som vilken tid på året som helst?". För mig är det lite både och. Å ena sidan kan väl en nystart vara himla bra att ta när ett nytt år startar, men om man inte har motivationen att fullfölja det så spelar det ju verkligen ingen roll... Att försöka tvinga fram någon sorts förändring bara för att det är ett nytt år känns totalt meningslöst o som slöseri med tid... Bättre att bara köra på när man har motivationen att "börja om" när det än händer, vilket jag ju hoppas/tror att de allra flesta gör.

Jag själv startade ju min förändring 1 februari 2012, o det fanns väl ett flertal anledningar till det. En del av mig tänkte väl att jag inte skulle vara som "alla andra" (hej obstinat tonåring....) med nyårslöften hit o dit som så många inte håller. Sen var det väl en del av mig som behövde den första månaden att mest förbereda mig mentalt, läsa på o bestämma mig helt enkelt. O det verkar ju som att jag gjorde helt rätt för mig då :D


Det här är en bild på min förändring från februari 2012 till november 2013. Hade egentligen tänkt ta en ny efter-bild idag, men det blev inte av... Så nån gång senare i veckan kanske :D Men tränat, det har jag gjort! Världens märkligaste ryggpass, med 45 min zumba mitt i :P Kom till gymmet såpass tidigt att jag tänkte att jag kanske skulle hinna klart med styrketräningen innan zumban, men så blev det ju inte.... Så det var ju bara att fortsätta när jag hade dansat klart :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar