tisdag 8 oktober 2013

Utelunch

Idag var jag med på en gruppdag med några av mina "kollegor" (eller vad man ska kalla dom när jag bara är praktikant där), o då hade jag inget annat val än att äta ute. Det gillar jag inte, jag vill ju ha koll på vad jag äter... Men iaf, dom hade stekt fläsk med löksås o en salladsbuffé, så jag tänkte köra på det.

Så ja, det blev pizzasallad, dressing (antagligen socker i båda), grönsallad, o litelite "fetaost". Sen fick jag även 5 potatisar till fläsken. Seriöst. 5?! Hur många äter egentligen 5 potatisar? Jag åt inte en enda, men ändå. Min hjärna imploderade typ (kanske lite överdrivet...) när jag såg dessa 5 potatisar...

Efteråt blev jag dödsmätt. O då hade jag inte ens ätit upp all fläsk. O det kändes verkligen som en såndär läbbig "kolhydratsmättnad". Ni vet sådär att det liksom slår till o man blir äckligt mätt på en gång. O så kom ett extremt sötsug typ 10 minuter efter... Verkligen ingen bra lunch för mig... Men jag köpte iaf ingen chokladbit eller nått o tryckte i mig. Istället blev det en cola light. Inte bra, men bättre.

Men nu har jag iaf lärt mig att jag ska hålla mig till mina lunchlådor. Det är absolut bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar