lördag 5 oktober 2013

Testar lite

Har hamnat i nån rutin när det gäller maten, o de senaste 2 veckorna har jag ätit exakt samma frukost, lunch o middag varje dag. Frukost: proteinkvarg, lunch: köttfärs, vitkål o ost, o middag: feta- o spenatäggröra. Gött som tusan, men det börjar bli lite tråkigt...

Så nu testar jag lite andra grejer jag kan äta. Det första jag testa var LCHF-gröt.
Enligt receptet ska man ha kanel o grejjer, men eftersom jag inte gillar det så värst så körde jag kokos all the way. Bytte ut 10 gram smör mot kokosfett, o så kokosflingor ovanpå. O det blev helt okejj. Det blir ju inte som "vanlig" gröt, men det funkar. Så nu har jag ett nytt frukostalternativ :) Speciellt om jag är mätt länge på det, för när jag har ätit proteinkvargen har jag börjat bli hungrig vid 10-tiden... Inte så kul när lunchen är vid 12...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar