torsdag 8 augusti 2013

Periodisk fasta FTW!

Fick för mig att väga mig när jag gick upp förut. O se på fan! Allt det som jag gick upp i Tyskland har försvunnit, o ett par hekto till dessutom. Win! :D Jag tror min kropp är glad för att jag samarbetar med den nu, o inte stoppar i den massa mat när den inte behöver det.

O jag är ju inte så superstrikt med min fasta. Nu när jag lyssnar på kroppen så blir det automatiskt fasta i 12-18 timmar, o sen ätfönster på 6-10 timmar då. O det verkar ju funka på mig :)

Nu har jag förberett lite som jag kan få i mig på jobbet också. Har med mig kokosfett i termosmuggen, ett par tepåsar (för på jobbet finns bara earl grey o det är inte så gött....) o lite ölkorv. Jag vet att korv är väl inte den bästa maten öht, men det är ju så förbaskat gott så jag tänker fortsätta äta det då o då. Om jag skulle sluta med det så skulle ju jag köra en diet med förbud, o det vet jag att det funkar inte på mig. Jag kanske håller mig från det förbjudna ett tag, men sen går jag bananas o vräker i mig allt det jag inte får äta. Inte bra alls. Då är det så mycket bättre att jag äter korv då o då.

O jag såg igår att det står små visdomsord på mina tepåsar, lite roligt. Vet inte riktigt vad jag ska lära mig av just detta, men det är säkert nått djupt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar