lördag 17 augusti 2013

Jag försöker vara alldeles för duktig

De senaste dagarna har jag insett att jag måste tänka bort alla regler kring ätande. Periodisk fasta funkar kanon, men så kommer den ätstörning jag har i grunden fram o jag försöker bara vara "duktigare" för varje dag som går. "Ska bara" fasta lite längre, o kapa lite mer på kalorierna. Ingen bra idé... Så även om jag kommer in i nån automatisk periodisk fasta om jag lyssnar på kroppen ska jag sluta tänka på timmar hit o dit. För jag märkte att det kan gå helt bananas... O jag vill ju inte leva resten av livet med regler kring mitt ätande. För då vet jag att jag förr eller senare kommer sparka bakut o antagligen lägga på mig allt jag tappat.

Men det jag har lärt mig av den här korta tiden med periodisk fasta är att lyssna på kroppen igen. Äta när jag är hungrig o sluta när jag är mätt. O det är ju vettigt. Så det är den enda "regel" jag kommer ha o hålla mig till nu.

Dessutom har jag nu hamnat på sammanlagt -45,6 kg. Det är fan epic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar