fredag 2 augusti 2013

Ja men det här var väl inte så svårt

Nu har jag inte ätit någonting sen 18.00 igår, o det går ju löjligt lätt. Är relativt pigg (har bara sovit 4 timmar), o började alldeles nyss bli hungrig. Så det är väl dags att stoppa i mig någonting kan tänkas. O jag som trodde jag skulle behöva plåga mig igenom den här första dagen jag testar... Men så insåg jag att jag nog körde nån sort ostrukturerad periodisk fasta när jag började med lågkolhydratskost. Då åt jag ju bara när jag var hungrig, o det inträffade ganska sällan. Men så började folk tjata om att "du äter för lite, din kropp kommer gå in i svältläge, du har nog nån ätstörning". O då kände jag mig väl tvungen att börja äta med mindre mellanrum. Men nu ska jag bannemej sluta lyssna på folk! O köra på det som gör att jag mår bra.

Natten gick faktiskt väldigt smidigt. Hade med mig mat så jag kunde äta om jag hade behövt, men det behövdes visst inte. Blev lite småhungrig mitt i natten, men så tänkte jag att jag skulle vänta ut det o se vad som hände. O hungern gick över ganska snabbt. Gött :) Sen kurrade magen lite på vägen hem så jag tänkte äta när jag väl kom hem då. Men nä, då hade det gått över igen. Så kroppen verkar inte alltför ledsen iaf :) Men nu ska jag alldeles strax äta, för nu känns det verkligen som att det är dags. Sen iväg till gymmet o ett benpass. Yay! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar