måndag 29 juli 2013

Semester=så jäkla slapp!

Igår kom jag hem från Berlin efter att ha varit där i 5 dar. O dessa 5 dar har det inte blitt nått dietande alls... Eller ja, det började ganska bra med att tacka nej till nån croissant/bröd/grej på flyget, o på lunchens thaibuffé gjorde jag mitt bästa för att ta saker som ändå var okej. Men sen gick det utför... Hamburgare med bröd, några pommes, alldeles för mycket choklad, milkshakes o vin. Ja jag tog väldigt mycket semester helt enkelt :P Men vad tusan, jag var ju på semester! O 5 dar är ju absolut ingenting i längden. Sen är jag ju inte ute o reser så himla mycket heller. Det här är andra gången på 4 år liksom. Så jag tänker bannemej inte ha nån ångest över det här. Bara jag kommer tillbaka på banan så är jag nöjd :)

O det känns som att jag är på rätt väg igen nu. Vägde mig imorse o såg att det var +2 på vågen sen förra veckan, o det motiverade mig bara mer till att återgå till dieten. Så till frukost blev det den gamla klassikern ägg o bacon, o det var löjligt gott. Så när jag var o handlade köpte jag på mig 3 paket bacon o 30 ägg. Då klarar jag mig ett tag :P

(Har dock en förbaskad huvudvärk o är väldigt sugen på o sätta i mig massa choklad, men det tänker jag inte göra. Nu har jag ju bestämt mig igen, så då är det lättare att stå emot :D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar