onsdag 26 juni 2013

Inlägg 100, woop!

Tänk vad tiden går fort när man har roligt :P O att jag klarat av att hålla igång såpass att jag har fått ihop 100 inlägg, det är galet o roligt :D

Såå, då är frågan, kom jag ut imorse? O visst gjorde jag det! Det blev 6 km snabb promenad med inslag av springande. Jag körde efter ett löpprogram för nybörjare, där man skulle köra intervaller o gå 2 minuter o springa 1. Så det gjorde jag i 6 omgångar, o använde en tabata-räknare för att hålla koll utan att behöva stirra på telefonen hela tiden. Sen blev jag så pepp så jag körde miniintervaller också, o sprang mellan 3 lyktstolpar o gick mellan 2. O jag dog inte en enda gång! :D Hjärtat slog som bara den, jag svettades som en gris o blev sjukt andfådd, men det kändes ändå bra. Inte ont nånstans, o idag kan jag gå utan några problem. Så för mig är det här en riktigt bra början :D

Dessutom var hela gå/springa-grejen ett stooort steg utanför min comfort zone. Jag har nämligen alltid haft svårt för att springa när folk kan se mig, o att överhuvudtaget springa är en påminnelse om alla höst- o vårjogg som dom tvingade oss att göra i skolan. O som jag hatade. Det är samma med magträning. Allt det påminner mig om när jag var tonåring o hatade mig själv o min kropp, o bara ville träna för att gå ner i vikt. Inte den roligaste tiden i mitt liv. Men nu känns det som att min inställning till springande ändrades radikalt. Visst att jag fortfarande vill gå ner i vikt men det är inte min största drivkraft, o det var inte heller det enda målet med att springa. Nu ville jag mest testa om jag kunde o om jag tyckte att det var såpass kul att jag vill fortsätta. O ja, det känns så nu. Jag kanske är på väg att bli en löpare ändå? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar