torsdag 21 mars 2013

Lite lustigt ändå

Att när man väl börjar skriva upp vad man äter, då kan man hålla sig till att äta vettigt :) Min lilla kostkoll de senaste 2 dagarna har alltså gått bra, o jag har insett att jag behöver ha koll för att kunna hålla mig till min plan. Så nu på måndag ska jag planera o storhandla, så jag bara har vettiga saker hemma o vet vad jag ska äta :)

I tisdags åt jag:
- Äggröra med feta o spenat (i den är det då ägg, feta, spenat, keso, riven ost o vitlökspulver)
- Kesoplättar med feta o oliver (Med grundrecept från bloggen 56kilo)
- Proteinshake
Detta blev sammanlagt 1258 kcal. 86 g fett, 117 g protein o 9 g kolhydrater.

Igår blev det:
- Äggröra med brie o salami
- Kesoplättar
- Proteinshakes 2 gånger
O det blev 1879 kcal. 136 g fett, 155 g protein o 11 g kolhydrater.

Så jag är faktiskt nöjd :) Äggröran med brie o salami har ju mängder med kcal (1291 enligt matdagboken, så mer än jag åt på hela tisdagen...), men då får jag hålla mig till att äta den mer sällan. Planera mera, helt enkelt! :D

Idag har jag än så länge bara ätit äggröra med feta o spenat, men jag får väl slänga ihop nått snart tänker jag mig. Ska dock inte träna idag, måste vara lite seriös med pluggandet o läsa lite kurslitteratur tänkte jag. Men det finns en risk att jag fastnar i veckans tidningsskörd istället.... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar